K20181120

Utolsó módosítás06:24:11 AM

Őrbottyán blokád alatt

Hozzászólásokkal, képviselői-polgármesteri adok kapokkal frissítve!

Lezárták Őrbottyán főútvonalát a vasúti átjáró mindkét oldalán teljes szélességben, csakúgy, mint a Bartók Béla nevű keresztutat mindkét irányban. Így egy hónapig teljes a blokád, Őrbottyán két részre szakadt.

A lezárásról már pletyka szinten beszéltek az emberek, de úgy látszik sokakat meglepetésként ért, hogy az átjáróhoz érve nem tud továbbmenni. A kerékpárokat, motorokat átengedik, a menetrendszerinti buszforgalom is zavartalan. Ha busz érkezik, a helyszínen lévő sárgamellényes munkások félrehuzogatják a szalagkorlátból lévő útzárat. Este tízig vannak szolgálatban, utána marad az útzár. Ha éjjel mentő jön, … akkor majd lesz valami.

A tájékoztatás viszont elég hiányos. Magáról az útzárról az önkormányzat honlapján ugyan könnyen találtunk tájékoztatást, és láttunk ilyet kitűzve a zöld hirdetőtáblán is, de a legutolsó, júniusi Hírmondóban nem találtuk, júliusi számmal pedig még nem találkoztunk. Arról, hogy merre lehet kerülni csak az említett tájékoztató tartalmaz egy mondatot: „Kérjük, hogy a zárás időtartama alatt, a település mellékútjait vegyék igénybe.” Tudjuk, hogy Őrbottyánnak jószerivel főútjai sem igazán vannak, a mellékútvonalak pedig még a hatvanas évek minimumszintjét sem érik el. Erre irányítani elterelő forgalmat, mintha picit cinizmus volna. A helyszínen viszont semmiféle tájékoztató tábla nincs, így az idegenek vagy a kevésbé tájékozott átmenő forgalom nem kis probléma elé van állítva. De a tájékoztató hiánya miatt a helyieket is érheti meglepetés.

Ott jártunkkor a helyszínre érkező autót vezető hölgy igencsak csodálkozott a látványon, de mondta, hogy helybéli, így tudja merre kell enni és pici bizonytalansággal el is sorolta: …és aztán a sportpálya utcáján kijövök. Ez lenne a logikus, de mivel a sportpálya utcája, a Bartók Béla út – is le van zárva, ez csapda, mivel erről csak akkor szerez majd tudomást, ha végigjött többszáz métert az utcában. A hölgyet ugyan megkíméltük ettől, de mások előtt az ilyenkor elvárható terelőút tábla hiánya miatt bizony nyitva marad a csapda.

A közelben több bolt is található, van ahol picit aggódnak a forgalomkiesés miatt, van ahol még kivárnak a véleménnyel.

A munka egy hónapig tart. Az első nap 11 körül megjelent az aszfaltmaró, felmart vagy 100 métert, aztán mindenki eltűnt az útterelő munkások kivételével. Így biztos eltart legalább egy hónapig.

Hrabóczki József Sándor

Reagálások a facebookon:

H.P. Részvétem a Petőfi utca lakóinak... egy hónapig nincs szellőztetés! Még szerencse, hogy a kerülőút Bottyán legkevésbé veszélyes vasútátjáróján vezet keresztül... (Az őrbottyániak tudják, hogy ez ironikus megjegyzés, mivel ebben a kiemelten veszélyes, de máskor kevésbé forgalmas átjáróban több igen komoly baleset történt már. a szerk.) 

E.C. Meg persze hülye ötlet volt a leghosszabb kerülő útra terelni az autókat. De nálam érik már a fekvőrendőr 

Zs. D. Hát lett forgalom a Petőfiben!

A.S. Nálunk a Petőfiben az átlagsebesség a 80km/h

T.P. Pff... Tegnap este konkrétan eltévedtem volna, ha nem követek egy autót, aki szerencsémre arra ment, amerre szerettem volna... Bár én a sorompó nélküli meredek vasúti átjárót picit neccesnek találom, így ma az ellenkező irányba kerültem. Ott fénysorompó van, bár picit hosszabb az út. De ajánlom mindenkinek! (Veres/Csomád felől a postánál jobbra és csak egyenesen, amerre visz az út. Ha átjöttél a sorompón, a 3. vagy 4. utcánál balra jó pár száz méter és már kint is vagy. Újfaluról pedig a lezárás előtti 2. utcán balra, aztán a legelsőn jobbra és kivisz ugyan így az út a postához.)

M.V. Nagyon Szépen megkérünk mindenkit gyerekeket ne engedjék ki a Petöfi utcába játszani mert életveszélyes! A legkisebb sebeség 80km/ora, És ez nagyon komoly

Az ügyben egyébként Lehoczky Enikő önkormányzati képviselő (Fidesz) levélben fordult a polgármesterhez:

Tisztelt Polgármester Úr!

Többen jelezték, hogy nem értik a hírlevélben kiküldött vasúti útlezárás tájékoztatót. Kérem részletes információt legyen kedves küldeni. Illetve javaslom a tervezett útvonal kialakítását és a lakosság és érintett utcák tájékoztatását.

 Üdvözlettel Lehoczky Enikő

Cserepka András polgármester válaszolt.

 Tisztelt Képviselő Asszony!

 Hozzám e-mailben érkezett érdeklődésére válaszolva a következőkről tájékoztatom.

A csapadékvíz-elvezetési projekt megvalósításához a Rákóczi Ferenc utca és a kapcsolódó vasúti átjáró kivitelezéséhez a munkaterületet nem az Önkormányzat, hanem a Magyar Állam képviseletében eljáró Magyar Közút Nonprofit Zrt. illetve a MAV biztosítja, nem az Önkormányzat, hanem a kivitelező számára, mely munkaterülettel így a számára meghatározott feltételek mellet Ő rendelkezik.

Az engedélyezési eljárás során a MAV ragaszkodott a munkaterület teljes vágányzár melletti átadásához (sem vonat, sem autóbusz közlekedés nem lett volna). Ezt Önkormányzatunk nem találta elfogadható megoldásnak. Ezért hosszas többoldalú (Önkormányzat, Volánbusz, MAV, Magyar Közút, közlekedési hatóság, stb-stb.) tárgyalás és a forgalomirányítás-technikai terv elfogadása után a MAV és a Magyar Közút 2014. július 04-én hozzájárult a hirdetményben közzé tett megoldáshoz.

A forgalomirányítás-technikai terv pontosan meghatározza az utcák KRESZ-táblákkal történő ellátásának körülményeit, melyeiének elhelyezése 2014. július 10-én történik. A táblák utasításainak betartása a KRESZ szerint minden közlekedő számára kötelező, mely egyértelművé teszi a hirdetményben megjelenteket. Úgy gondolom, hogy a kihelyezett KRESZ-táblák utasításait nem megérteni, hanem betartani kell. A súlyosabb egyéni problémákkal hozzánk fordulók részére a kivitelezővel folytatott folyamatos egyeztetéssel azonban igyekszünk megoldást találni. A busz és vonatközlekedés biztosítása egyébként csak úgy lehetséges, hogy az adott menetrend szerinti időpontban a munkát le kell állítani.

Mivel a korlátozás a település teljes lakosságát és az átmenő forgalmat is érinti, így még a hozzájárulásokról történő értesülésünk napján eleget tettünk tájékoztatási kötelezettségünknek. A forgalmi-rend változásról a hirdetményt az Önkormányzat hirdetőtábláján, középületeinken és a településen közellátást végző szolgáltatóknál kihelyeztük és elvihető példányokról is gondoskodtunk. Értesítettük az ÚTINFORM szolgáltatót valamint a Katasztrófavédelmet, a Rendőrséget a Tűzoltóságot és az Országos Mentőszolgálatot. Tájékoztattuk a forgalmi tervben meghatározott települések polgármestereit, kérve őket, hogy településükön, az ottani közúti csomópontokban kihelyezett forgalmi rend változási KRESZ táblákra hívják fel településük lakosságának figyelmét. Mivel a forgalmi változások igen nagy kört. nem csak a település és nem csak egyes utcák lakóit érinti, ezért a tájékoztatást ingatlanok szórólapozásával megoldani nem lehetséges.

Úgy gondolom, hogy a településünkön három és a Viczián-telepi működő vasúti átjáró biztosítani képes a forgalom levezetését, azt pedig, hogy a közlekedők ezek közül melyiket választják, nyilván nem útjelző táblák határozzák meg, hanem az adott személy közlekedési helyzete alapján hozott döntése.

Cserepka András polgármester

Lehoczky Enikő viszontválasza:

Tisztelt Polgármester Úr!

Köszönöm szépen a visszajelzést. Sajnálattal tapasztalom, hogy nem sikerül Önnek lakosságbarát módon válaszolni a lakosok által feltett  kérdésre sem és a kioktató hangnem uralja az ülések vezetését és a képviselőknek írt levelét egyaránt.

 Úgy érzem, hogy 40 éves közigazgatási gyakorlatába ez olyan mélyen gyökeret vert, hogy ennek mellőzése nem várható el Öntől.

Még egyszer köszönöm. Üdvözlettel Lehoczky Enikő

Szerkesztőségünk véleménye:

A KRESZ táblákat valóban be kell tartani, de az sem baj ha értjük őket. Az a fajta hatósági megfogalmazás, hogy a KRESZ táblák utasításait nem megérteni, hanem betartani kell a hatvanas-hetvenes éveket idézi, amikor is a szolgalelkű polgár, ill. alattvaló volt az elvárás. De nem is a kihelyezett táblákkal, hanem a ki nem helyezettel van a gond!

Az, hogy a többi vasúti átjáró képes lebonyolítani a forgalmat nem vitás, csak az, hogy mennyire nőtt a balesetveszély. Az is tény viszont, hogy a mellékutak viszont nem alkalmasak a megnövekedett forgalomra (igaz a meglévőre sem)! Az önkormányzatnak nem másra mutogatva kell a felelősség alól kibújni, hanem a megelőző években már rég rendbe kellett volna tenni az utakat.

A levél végén „az adott személy közlekedési helyzete alapján hozott döntése” megfogalmazás viszont megint durva lenézése a polgárnak. Az erre haladók döntő többsége nem ismeri pontosan a mellékutakat (vagy egyáltalán nem), egyszerűen a többség egyenesen akar továbbmenni. Tájékoztatás hiányában ez csak kísérletezéssel megoldható, ami sem a járművek futóműveinek, sem a sofőrök idegeinek nem használ.

Újabb hozzászólások a facebookról:

L.D. Cserepkai mások érdekeit, véleményét mindig is figyelmen kívul hagyta! nem kell ezen csodálkozni!  

A.S. Nálunk a Petőfiben az átlagsebesség a 80km/h

E.Cz. Van is forgalom  Nem adok egy hetet és itt az átjárónál baleset történik, de ne adja Isten!

B.P. De miért kellet lezárni???  

Cs.K. És mióta el van keritve a mi utcánkba 110-el hajtanak porolnak 1000-rel

Ny.B. Csaba! Apud vegye fel szerintem a rendőrökkel a kapcsolatot! Nem ártana egy kis traffi-pax!

Cs.K. Okee

Ny.B. Nálunk is amit Petőfiben csinálnak. Gusztustalan

É.H. kéne lenni egy forgalomtechnikai tervnek...anélkül hozzá sem kezdhetnének...én nagyon megnézném

B.P. Most őszintén, érdekli az őket?! 

Látogassa meg Cégkereső oldalunkat, ahol sok veresegyházi, őrbottyáni és környékbeli  cég, vállalkozás kínálja áruit, szolgáltatásait! Érdemes megnézni, katt ide!

Ha tetszett a cikk, oszd meg