K20190521

Utolsó módosítás07:10:09 AM

Gödön a 97,3-on szól majd a Mária Rádió

Négy rádiós frekvencia sorsáról döntött a médiatanács
    Budapest, 2019. május 2., csütörtök (MTI) - Négy helyi rádiófrekvencia sorsáról döntött e heti ülésén a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Médiatanácsa - olvasható az NMHH kommunikációs igazgatósága által az MTI-hez csütörtökön eljuttatott közleményben.

    Közölték: a Mega Rádió szolgáltatójának kérésére öt évre meghosszabbította az Orosháza 90,2 MHz helyi rádiós frekvencián működő Mega Rádió szolgáltatójának jogosultságát a testület.
    A médiatanács egy gödi, egy törökbálinti és egy dunaújvárosi rádiós pályázat eljárásaiban is eredményt hirdetett. A három, jelenleg használaton kívüli rádiós frekvenciát közösségi célra pályáztatta meg a testület; az eljárás eredményeként az FM 4 Rádió Kft. sugározhat a Törökbálint 97,6 MHz és a Göd 97,3 MHz frekvenciákon. Mindkét frekvencián a budapesti Mária Rádió szól majd vételkörzet-bővítéssel.
    Jelezték: a médiatanács döntésének értelmében a Karc FM Média Kft. egyedüli pályázóként nyerte el a Dunaújváros 99,1 MHz frekvenciát, amelyen a Karc FM rádió vételkörzet-bővítéseként ad majd műsort. 
    A grémium hozzájárult az Eger 100,7 MHz-en működő helyi rádiós szolgáltató azon kérelméhez, hogy "FM7 100.7"-ről "100,7 - BEST FM"-re módosítsák a szolgáltatás állandó megnevezését.
    Tudatták azt is: elfogadta a testület a Békés 94,4 MHz és a Budaörs 104,8 MHz helyi frekvenciák kereskedelmi jellegű hasznosításáról szóló rádiós pályázati felhívások tervezeteit, amelyek május 2-ától, illetve május 8-ától érhetők el az NMHH honlapján.
    Az Ozone TV szolgáltatójára 130 ezer forint bírságot szabott ki a médiatanács helytelen korhatár-besorolás miatt: az Indonézia 4 arca - Toraja című műsorának előzetesei ugyanis az általuk népszerűsített műsor korhatár-besorolásával egyezően csak 21 és 5 óra között kerülhettek volna képernyőre. 
    A testület tízezer forint bírság megfizetésére kötelezte a Karcag FM szolgáltatóját, mert egy februári adáshetének vizsgálata alapján az általa vállaltaknál kevesebb műsoridőt szánt a helyi közélettel foglalkozó, a helyi mindennapi életet segítő műsorelemeknek, továbbá kevesebb közszolgálati célú műsort, ugyanakkor több ismétlést tett közzé. 
    A tanács a bírságok kiszabásakor minden esetben a fokozatosság és az arányosság elve alapján, az ügyek összes körülményét - köztük a szolgáltató által korábban elkövetett azonos tárgyú jogsértéseket - is figyelembe véve állapítja meg a jogkövetkezmény adott formáját, mértékét - hangsúlyozza a közlemény.
    A tájékoztatás arra is kitér: a Kúria határozata alapján indult újabb eljárásban a testület azt állapította meg, hogy a TV2 betartotta a kiegyensúlyozott tájékoztatás követelményét Tények című műsorában 2018. szeptember 12-én. 
    A hatóság döntése szerint a kiegyensúlyozottságnak az adott műsorszám sorozatában kell megvalósulnia, tekintve, hogy a tájékoztatás egy olyan kiemelt jelentőségű eseményről - a Sargentini-jelentésről - szólt, amely nem mutatható be egyetlen műsorszámban. Az üggyel kapcsolatos vélemények és reakciók sem egyszerre születtek meg, a médiaszolgáltató is folyamatosan, az időbeliség sorrendjében tájékoztatta nézőit az eseményről - írják.

Ha tetszett a cikk, oszd meg