Gumicsere: mikor kell lecserélni a nyári gumit télire?

hrabopress küldte be 2018. 09. 25., k - 07:08 időpontban

Continentál kutatás gumicsere témában

Gumicsere, mikor indokolt?A Continental Hungaria Kft. egy érdekes kutatás adatait ismertette korábban egy konferenciáján, gumicsere témában. A felmérésük során kiderült, hogy a magyar autósok átlagosan 5,2 év után cserélik le gumiabroncsaikat. A Continental arra is kereste a választ, hogy mennyire vannak tisztában a vásárlók azzal, hogy mekkora profilmélységnél szükséges lecserélni az abroncsokat. A megkérdezettek egyharmadának sejtelme sincs mennyi az előírt profilmélység. A többi válaszadó szerint 1 mm-es mintázati mélységnél kell lecserélni az gumiabroncsokat. Ez az eredmény igencsak elgondolkodtató, mivel 1,6 mm az előírt minimális mintamélység a téli és a nyári gumi mintázat esetén is. Mi a 3-4 mm profilmélységet javasoljuk, sok más gumi szakértőhöz hasonlóan úgy gondoljuk, hogy ez a mélység, ami biztonságos közlekedést tesz lehetővé. Nyáron az aquaplaning (vízen való felúszás) miatt fontos, télen a hó és latyak miatt.

Ausztriában a jogszabályok szerint is legalább 4 milliméter profilmélységű (M+S, M.S, M&S jelzésű) téli gumi számít megfelelőnek, a rendőrségi ellenőrzéskor is csak ezt fogadják el.

A Continental felmérésből az is kiderül, hogy a magyarok többsége gumiabroncs vásárlás során elsősorban az adott márka ismertségét, megbízhatóságát, és a gumiabroncs tulajdonságait tartja szem előtt. Sokan azonban csak felkeresik a legközelebbi abroncskereskedőt és a helyszínen döntik el, melyik gumit vásárolják meg. Mi azt javasoljuk, hogy egy ilyen biztonsági szempontból fontos és jelenetős összegű "beruházás" előtt mindenképpen tájékozódjon az interneten.

MIKOR KELL A TÉLI - NYÁRI GUMIT LECSERÉLNI?

Alábbiakban felsorolunk hat okot, aminek bekövetkeztekor valóban el kell gondolkodni a gumicserén.

defekt esetén

ha az abroncsok kopottak - 3-4 mm, vagy az alatt van a gumi profilmélység

ha a gumiabroncson elöregedés jelei láthatók - pl. repedések az oldalfalon

ha az abroncs sérült - pl.: kiszúrták, vagy megpadkáztuk az abroncsot, vagy ha szálhibás (dudor van az oldalán)

ha rendellenes kopást észlel - mondjuk az abroncs egyik fele jóval kopottabb, mint a másik

ha nem a járműnek megfelelően választották ki - pl. kisteher autóra nem C jelölésű abroncs került, vagy nem az autónak megfelelő méretű abroncs került felszerelésre

Kétség esetén forduljon egy hozzáértő szakemberhez, aki meg tudja mondani, hogy az abroncs alkalmas-e a további használatra. Vagy hívja ügyfélszolgálatunkat, szívesen segítünk mi is.

Tire Angel (Gumiangyal)

Hirdetés


Címkék